Oct 27, 2007

نكتة - عزوووز

مرة واحد اسمه عزوز راح اشتغل صبى عند ميكانيكي..
.
وفى يوم قال عزوز لصاحب الورشة أنا اعرف رئيس الحي..
.
صاحب الورشة ماصدق..
.
لكن بعد يومين فعلا مر رئيس الحي قدام الورشة وسلم على عزوز سلام حار جدا..
.
صاحب الورشة أعجب بعزوز وشغله أسطى في الورشة..
.
وبعد يومين عزوز قال لصاحب الورشة أنا اعرف الوزيرقال له : لا صعبة جدا
وفعلا بعد يومين مر الوزير قدام الورشة وسلم على عزوز..
.
صاحب الورشة اتجنن وقال لعزوز : يابنى أنا بزوجك بنتى وتمسك الورشة مكانى..
.
وبعد يومين قال عزوز لصاحب الورشة أنا اعرف بوش ؟؟
.
ولكن صاحب الورشة قال بلاش تفشخر علي..
.
عزوز قاله تعالى نسافر وتشوف ؟؟
.
وفعلا سافروا أمريكا ووقفوا قدام البيت الأبيض وعزوز قال: شوف الشباك الأبيض ، راح أطلع بعد شوية أنا وبوش ونقول لك هاى
.
وفعلا بعـد شويـة عزوز طلع هو وبوش...
.
وبعد خمس دقائق صاحب الورشة أغمى عليه وراح المستشفى!!!
.
ولما فاق سأله عزوز :- ليه أغمى عليك عشان شفتني أنا وبوش ؟؟؟
.
.
صاحب الورشة قال لا....
أنا أغمى علي عشان لما كنت انت وبوش واقفين في الشباك مر من قدامى اثنين أمريكان سألوني ...
.
.
.
مين اللي واقف جنب عـزوز ؟؟!!!